-
Holandski hor ˝Slavuj˝ u Kući plamena mira - 56 mins ago
-
Bosanskohercegovački ministri za obrazovanje u radnoj posjeti u Turskoj - 60 mins ago
-
Veliki uspjeh učenika Richmond Park Međunarodne škole Tuzla na Federalnom takmičenju iz fizike - about 1 hour ago
-
Više od 500 Tuzlaka uzelo učešće u velikoj ekološkoj akciji na jezeru Modrac - 19 hours ago
-
Gradonačelnik Lugavić razgovarao s učesnicima Akademije izvrsnosti BiH - 2 days ago
-
Obilježena 32. godišnjica manevarskih jedinica policije SJB Tuzla - 2 days ago
-
Obilježeno 30 godina postojanja i rada Organizacije porodica šehida i poginulih boraca grada Tuzle - 2 days ago
-
Amila Bećirović najbolja sportistkinja Tuzle za 2023. godinu - 2 days ago
-
Održan Simpozij o plućnom zdravlju - 2 days ago
-
Obilježeno 70 godina otorinolaringologije u Tuzli - 2 days ago
Restaurirani ‘gigant’ austrijske željeznice ponovo u Tehničkom muzeju u Beču
Najveća, najteža i najjača parna lokomotiva ikada proizvedena u Austriji je nakon restauracije ponovo vraćena u Tehnički muzej u Beču.
Lokomotiva je duga gotovo 22,6 metara i teška 138 tona. Sa svojih 2.700 konjskih snaga dosezala je brzinu od 154 kilometra na sat i tako držala rekord najbrže lokomotive u svoje vrijeme.
Od ukupno trinaest parnih lokomotiva proizvedenih u periodu od 1932. do 1936. godine u fabrici lokomotiva Floridsdorf samo je sačuvan model 12.10. Ovaj najteži eksponat Tehničkog muzeja će od 18. septembra 2020. godine biti dio specijalne izložbe.
Pored impresivne lokomotive posjetioci će imati priliku da vide i interaktivnu video instalaciju o legendi željezničke historije. Video instalacija nudi projekciju parne lokomotive u razmjeri 1:1.
Posjetioci su u mogućnosti razgledati unutrašnjost lokomotive i dobiti podatke o konstrukciji i funkcionalnosti pojedinačnih dijelova. Proces stvaranja pare, ventili, cilindri i samo pokretanje lokomotive su također vidljivi.
U toku izložbe moguće je dobiti i odgovore na značajna pitanja današnjice vezana za ekologiju i održivost. Tako je na primjer na relaciji Beč-Salcburg ova lokomotiva proizvodila manje CO2 po glavi stanovnika nego što to čine današnji avioni, javlja Eurocomm-PR Sarajevo.