-
Uprava policije MUP TK-a: Pojačane planske aktivnosti povodom 1.Maja - 2 days ago
-
ILO: Obavještenje o javnim pozivima za osposobljavanje – pekar i konobar keteringa - 2 days ago
-
Prvomajska čestitka predjsednika Skupštine TK - 2 days ago
-
14. Kaleidoskop festival održaće se u Tuzli od 23. do 27. jula - 2 days ago
-
Čestitka premijera Halilgića povodom 1. maja Međunarodnog praznika rada - 2 days ago
-
Gradonačelnik Lugavić organizovao tradicionalno prvomajsko druženje s djecom na Panonskim jezerima - 2 days ago
-
Edukacija i novi terapijski pristupi opredjeljenje su Klinike za očne bolesti - 2 days ago
-
Čestitka gradonačelnika i predsjedavajuće Gradskog vijeća Tuzle u povodu obilježavanja 1. maja – Međunarodnog praznika rada - 2 days ago
-
Javni oglas za prijem namještenika u radni odnos na neodređeno vrijeme - 2 days ago
-
Počela izgradnja novog mosta Zelenika na Zlači - 2 days ago
Kompjuterskom igricom protiv demencije
Igrica za vježbanje mozga, koja smanjuje rizik od razvoja demencije za 29 odsto, prva je linija odbrane od ovog poremećaja, rezultati su desetogodišnjeg istraživanja.
Kod ispitanika koji su završili 15 ciklusa ove kompjuterske igrice u posljednjih deset godina utvrđena je šansa od 5,9 odsto za razvoj demencije.
Što osoba više igra igricu, rizik postaje sve manji, kažu naučnici, piše “Dejli mejl”.
“Vježba brzine obrade podataka rezultovala je smanjenjem rizika od demencije u periodu od deset godina u prosjeku za 29 odsto u odnosu na kontrolne parametre”, rekao je autor projekta DŽeri Edvards sa Univerziteta Južne Floride.
On je dodao da je potrebno ispitati koliko je potrebno vježbati da bi se dobili najbolji rezultati.
Ova igrica poznata pod nazivom “Dvostruka odluka”, a funkcioniše tako što se od igrača traži da fokusira pažnju na centralni predmet, kao što je automobil. Igrač prati ili gleda u ekran sa centralnim predmetom, a tu su i periferne distrakcije kao što je drugi automobil.
Igrač mora da ostane fokusiran na centralni predmet. Kako igra odmiče, predmeti na ekranu se pokreću brže ili postaju manji.
Kasnije se pojavljuju i druga ometajuća vozila kako igra postaje složenija.
Pokazalo se da igra drži mozak “oštrim” i aktivnim, iako nije sasvim jasno kako.
U istraživanju su učestvovale 2.802 zdrave odrasle osobe stare u prosjeku 74 godine na šest mjesta u SAD.
BHRT