Grupa organizacija za zaštitu prava djece u BiH, koju čine Save the Children, World Vision BiH, SOS Dječija sela, Hope and Homes for Children i Mreža Snažniji glas za djecu, apeluju na Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, kao i nadležne krizne štabove, da razmotre otvaranje obrazovnih institucija u punom kapacitetu, uz poštivanje svih epidemioloških mjera i školskih protokola.
„Iako smo zabrinuti zbog uticaja različitih restriktivnih mjera na kvalitet obrazovanja djece širom BiH, posebno nas brine situacija u Kantonu Sarajevo. Konkretno u Kantonu Sarajevo, u situaciji gdje epidemiološke mjere nadležnih organa dopuštaju rad svih privrednih subjekata, javnog prijevoza, predškolskih ustanova, sportskih škola, pa i osnovnih i srednjih škola u djelimičnom kapacitetu, smatramo da ne postoji opravdan razlog da se ne uvede recipročna mjera i za starije razrede osnovne škole, kao i za sve razrede srednje škole. U doba krize, kao i u redovnim okolnostima, pristup kvalitetnom obrazovanju za svako dijete mora ostati naš glavni prioritet“, navodi se u apelu upućenom nadležnim institucijama.
Apel je argumentiran nalazima istraživanja koje su tokom pandemije provele organizacije Save the Children World Vision BiH i UNICEF čiji rezultati ukazuju na negativne posljedice koje izostanak iz školskih klupa ostavlja po djevojčice i dječake širom svijeta.
Globalno istraživanje Save the Children „Uticaj pandemije Covid-19 na djecu“, koje je obuhvatilo 25.000 djece i roditelja širom svijeta, uključujući i djecu iz zemalja našeg regiona, pokazalo je da četvero od petero djece osjeća da malo, ili uopće ne uči dok su izvan škole.
Posljednje World Vision International globalno istraživanje ,,COVID-19 i djeca“, provedeno u 12 zemalja regije, konsultovalo je djecu iz BiH zajednica i, specifično, Kantona Sarajevo. Zabrinjavajući su nalazi konsultacija sa djecom iz kojih saznajemo da je čak 87% djece zabrinuto zbog kvaliteta obrazovanja koje stiču u uslovima pandemije. Dok se preko 50% djevojčica i dječaka suočava sa tehničkim poteškoćama pristupa i kvaliteta online nastave, trećina njih su jako zabrinuti zbog manjka kontakta i društvene izolacije od školskih drugara u uslovima učenja na daljinu, rezultat je istraživanja organizacije World Vision International.
Istraživanje “Procjena uticaja COVID-19 na društvo u Bosni i Hercegovini: Anketa domaćinstava”, koje su proveli UNICEF i UNDP daje uvid u efekte promjena u obrazovnom sistemu i prelaska na online nastavu na različita domaćinstva, te najčešće probleme i izazove. Značajan problem utvrđen je u domaćinstvima sa djecom i mlađima od 18 godina starosti (21%) zbog nemogućnosti roditelja (usljed nedostatka vremena i/ili znanja) da pomognu djeci da razumiju nastavne materijale.
„Svi ovi nalazi potvrđuju nam da škola nije samo mjesto za učenje, to je mjesto gdje se djeca socijaliziraju u sigurnom okruženju. Pohađanje nastave predstavlja važnu rutinu i oblik fizičke aktivnosti i definitivno znači manje vremena provedenog ispred ekrana“, navodi se u pismu upućenom Ministarstvu i nadležnim organima.
aktuelno.ba