Šeldon Jelen (Sheldon Yellen) generalni direktor kompanije Belfor Holdings, još od 1985. godine – mnogo prije nego što je postao izvršni direkor, svakom zaposlenom u kompaniji lično piše rođendansku čestitku svake godine.
Belfor Holdings je multinacionalna korporacija koja se bavi obnovom imovine oštećene usljed požara, poplava i prirodnih katastrofa. Danas, kao generalni direktor kaže da godišnje napiše 9.200 čestitki – po jednu za svakog zaposlenog.
– Postoji jedna interna šala u vezi sa akvizicijama. Prije zaključivanja moje pitanje je: Koliko još ljudi? Odnosno, koliko još čestitki moram da pišem, a ne kolika je EBITDA (zarada prije kamata, poreza i amortizacije) – rekao je Jelen 2017. godine u jednom intervjuu.
Naime, čestitke je počeo da piše kada ga je zaposlio njegov zet, jer su mnogi tadašnji zaposleni smatrali da mu se pruža poseban tretman, odnosno da je tretiran drugačije od ostalih.
Ako ništa drugo, čestitke za rođendane ohrabrile bi ljude da dođu do njegovog stola i da se zahvale, pomislio je.
Otvoreni kanali komunikacije
– I uspjelo je. Čestitke su ohrabrile ljude da govore, počeli smo više da komuniciramo i volim da mislim da mi je to pomoglo da zaslužim poštovanje u kompaniji – rekao je.
Danas, kao izvršni direktor, ručno piše 9.200 kartica godišnje – po jednu za svakog zaposlenog.
Međutim, ova praksa nije samo za rođendane zaposlenih – Jelen piše zahvalnice, čestitke za jubilej, praznične čestitke i piše djeci svojih zaposlenih kad su bolesna, što je stvorilo kulturu saosjećanja.
Takođe, Jelen uvijek, vraćajući se sa poslovnog puta sa sobom donose kofere pune dopisnih materijala.
Ovo što Jelen radi apsolutno ima poentu. Stručnjaci za karijeru kažu da su najbolji šefovi oni koji često daju pozitivnu povratnu informaciju zaposlenima koji naporno rade.
Radnici žele da ih se cijeni
Različite ankete su pokazale i da će neki dobri radnici napustiti posao ako se njihov trud ne cijeni i ne prepoznaje dovoljno.
Njegov gest nije ostao nazapažen. Neki menadžeri su preuzeli njegovu praksu i naviku da pišu kartice za članove svog tima, klijente i voljene ljude. Možda neki drugi direktori smatraju ovaj gest neozbiljnim ili gubljenjem vremena, ali Jelen nije sa tim saglasan.
Kako kaže, njegovo iskustvo ga je naučilo da se vrijednost neprestano vraća.
– Kad lideri zaborave na ljudski element, oni usporavaju svoje kompanije i ograničavaju uspjeh drugih – rekao je.
– Fokusiranje samo na profit i zaboravljanje na svoje ljude i to da su oni najveća vrijednost kompanije, na kraju će zaustaviti rast te kompanije – zaključio je ovaj poduzetnik.
(Telegraf Biznis)
aktuelno.ba