Javno preduzeće Autoceste FBiH uspješno je završilo izgradnju Zeničke zaobilaznice, jedne od najzahtjevnijih dionica na Koridoru Vc.
Zenička obilaznica se sastoji se od tri poddionice: Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i Donja Gračanica – Tunel Zenica, a njenom izgradnjom povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu.
Ukupna investicijska vrijednost radova je iznosila 225 miliona eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC), kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Radove su izvodile ugledne domaće i strane kompanije. Na poddionici Drivuša – Klopče radove je izvodila domaća kompanija Hering d.d. Široki Brijeg, poddionicu Klopče – Donja Gračanica gradio je konzorcij kompanija koji čine Euro – Asfalt d.d. Sarajevo i Strabag Austria, dok je radove na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica izvodila turska firma Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
U protekloj godini na dionici je radilo nekoliko stotina radnika, a radovi nisu prekidani ni za vrijeme visokih temperatura koje su vladale preko ljeta kao ni za vrijeme pandemije koronavirusa.
Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48 posto novootvorene dionice nalazi pod objektima. O kompleksnosti izgradnje ovih poddionica najbolje govore podaci da je na njih ugrađeno preko 340.000 m3 betona i 37 hiljada tona armature.
Osim puštanja završetka radova Zeničke obilaznice, u ovoj se regiji trenutno provode i aktivnosti na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a prošli tjedan je u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan i Ugovor za izgradnju dionice Popikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču dalje, prema sjeveru Bosne i Hercegovine.