-
Održan sastanak Organizacionog odbora 19. Internacionalnog bienalnog festivala portreta INTERBIFEP-a - 10 hours ago
-
Ministar Omerović primio pobjednike na kantonalnom takmičenju „Projekt građanin“ - 10 hours ago
-
Vlada TK: Neka se vječno pamte branioci Brčanske Malte - 10 hours ago
-
Zlatni štit boračkih organizacija Tuzle za Mensura Alića - 16 hours ago
-
Uručene zahvalnice za kontinuirani doprinos u procesu naučno-istraživačkog rada - 1 day ago
-
Promovisan Zbornik radova ” Istorijat osnivanja i formiranja jedinica u odbrani Tuzle i BiH od agresije 1992-1995. godina” - 1 day ago
-
Zlatna medalja za hor Lege Artis na „Majskim horskim svečanostima“ u Bijeljini - 1 day ago
-
Ambasador Sattler susreo se s gradonačelnikom Lugavićem - 1 day ago
-
U Gradskoj upravi Tuzle održana četvrta sjednica Gradskog štaba civilne zaštite - 1 day ago
-
450.000 KM projekte unaprjeđenja turističke infrastrukture - 1 day ago
Restaurirani ‘gigant’ austrijske željeznice ponovo u Tehničkom muzeju u Beču
Najveća, najteža i najjača parna lokomotiva ikada proizvedena u Austriji je nakon restauracije ponovo vraćena u Tehnički muzej u Beču.
Lokomotiva je duga gotovo 22,6 metara i teška 138 tona. Sa svojih 2.700 konjskih snaga dosezala je brzinu od 154 kilometra na sat i tako držala rekord najbrže lokomotive u svoje vrijeme.
Od ukupno trinaest parnih lokomotiva proizvedenih u periodu od 1932. do 1936. godine u fabrici lokomotiva Floridsdorf samo je sačuvan model 12.10. Ovaj najteži eksponat Tehničkog muzeja će od 18. septembra 2020. godine biti dio specijalne izložbe.
Pored impresivne lokomotive posjetioci će imati priliku da vide i interaktivnu video instalaciju o legendi željezničke historije. Video instalacija nudi projekciju parne lokomotive u razmjeri 1:1.
Posjetioci su u mogućnosti razgledati unutrašnjost lokomotive i dobiti podatke o konstrukciji i funkcionalnosti pojedinačnih dijelova. Proces stvaranja pare, ventili, cilindri i samo pokretanje lokomotive su također vidljivi.
U toku izložbe moguće je dobiti i odgovore na značajna pitanja današnjice vezana za ekologiju i održivost. Tako je na primjer na relaciji Beč-Salcburg ova lokomotiva proizvodila manje CO2 po glavi stanovnika nego što to čine današnji avioni, javlja Eurocomm-PR Sarajevo.