Ramiz Salkić, potpredsjednik bh. entiteta RS, izjavio je u nedjelju 18. februara 2017. godine, da najava uspostavljanja i sprovođenja jedinstvenih nastavnih programa u Srbiji i bh. entitetu RS, predstavlja jedan od najtežih oblika nepoštivanja suvereniteta države Bosne i Hercegovine. Potpredsjednik Salkić smatra da je ovo još jedan u nizu pokušaja provedbe srpskih velikodržavnih planova. Komentarišući najavu da će osnovci s obje strane Drine učiti isto gradivo iz srpskoga jezika, historije, geografije i prirode i društva, koje je sastavni dio sporazuma o sprečavanju asimilacije srpskog naroda, a čije su donošenje prošle godine najavili Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije i Milorad Dodik, predsjednik bh. entiteta RS, Salkić je istakao da se radi o pogrešnoj i štetnoj primjeni Sporazuma o uspostavljanju specijalnih i paralelnih odnosa između Srbije i bh. entiteta RS.
-Neprihvatljivo je da država Srbija, kao potpisnica Dejtonskog mirovnog sporazuma, kroz obrazovni sistem, na 49% teritorije Bosne i Hercegovine provodi svoju državnu politiku u oblasti obrazovanja. Srbija ima obavezu da poštuje teritorijalni integritet, ustavno-pravni subjektivitet i postojeće granice države Bosne i Hercegovine. Uvođenjem jedinstvenog nastavnog programa u škole u Srbiji i bh. entitetu RS, provodi se nezapamćena kulturološka i obrazovna agresija. Istina, specijalne veze, predviđene Mirovnim sporazumom, omogućavaju saradnju i povezivanje na polju nauke, kulture, obrazovanja, tradicije, ekonomije… Ali, uz poštivanje samobtnosti države Bosne i Hercegovine. Uz opredjeljenje da nikome ne osporavam pravo da njeguje svoju tradiciju, jezik i kulturu, smatram da se na ovakav način direktno radi na obezvređivanju obrazovanja, institucija, agencija i zakona u Bosni i Hercegovini. Za nas je neprihvatljivo da se na takav način izrađuju programi koji predviđaju isto gradivo, posebno kada je u pitanju historija. Nastavni planovi u bh. entitetu RS se trebaju uskladiti sa Okvirnim zakonom o osnovnom i srednjem obrazovanju Bosne i Hercegovine, što i predviđa član 59. ovog zakona. Dakle, uspostavljanje jedinstvenih nastavnih programa je direktan udar na državni zakon Bosne i Hercegovine.
Ovo predstavlja grubo nametanje Bošnjacima u entitetu RS obaveze da izučavaju nastavne planove koji su u osnovi usmjereni protiv ne-Srba na ovom prostoru.
U Švicarskoj postoje kantoni u kojima je službeni jezik francuski, ali da rukovodstva ovih kantona ne usklađuju svoje nastavne programe sa susjednom Francuskom, nego sa svojom domovinom – Švicarskom. Ukoliko težimo ka evropskim standardima i vrijednostima, isto očekujem i u slučaju bh. entiteta RS. Za nas je nedopustivo da bošnjačka djeca koja se školuju u bh. entitetu RS uče po planu i programu susjedne države. Posebno, ne možemo prihvatiti tretiranje bliske historije u udžbenicima, jer smatram da se potomcima žrtava etničkog čišćenja i genocida neće na adekvatan način prenijeti istina o zločinima na području današnjeg bh. entiteta RS i ratnoj ulozi Srbije.
Pozivam inicijatore i kreatore ove ideje da odustanu od najavljenog zajedničkog nastavnog plana i programa, uz uvažavanje mišljenja Bošnjaka kao konstitutivnog naroda u bh. entitetu RS i poštivanje zakona države Bosne i Hercegovine. Očekujemo od vlasti u Srbiji konkretne poteze, obzirom da uglavnom javno govore o poštivanju države Bosne i Hercegovine, a na djelima, kao što je slučaj sa usklađivanjem nastavnih programa, uvijek rade suprotno, kazao je potpredsjednik Salkić.
KABINET POTPREDSJEDNIKA RS
aktuelno.ba