U posljednje vrijeme se u javnosti pojavilo značajan broj saopštenja i odluka raznih političkih nivoa o povezivanju autoputem Beograda Sarajevu. Dvije varijante oko kojih se najviše vodilo polemika su izazvale posebnu pažnju ali se tiho pojavila i treća varijanta. Potpuno je razumljivo da se lokalne zajednice zalažu da trasa ide kroz njihove ili bliže njihovim sredinama ali se u razmatranje prijedloga moraju uzeti ozbiljni i egzaktni a prije svega ekonomski pokazatelji. U tom smislu GO SBB Tuzla se želi obratiti javnosti sa sljedećim:
SAOPĆENJEM
Region sjeveroistočne Bosne i Hercegovine koji se prostire na području između Zvornika , Doboja i Žepča je područje na kojem živi oko 1,5 miliona stanovnika , Srba, Hrvata i Bošnjaka. U ekonomskom smislu to je potencijalno najsnažnije područje u našoj zemlji u kome se stvara cca 1/3 bruto nacionalnog dohotka zemlje. To je žitnica Bosne i Hercegovine i svakako valja pomenuti i postojanje Luke u Brčkom jedine naše luke.
Putna infrastruktura je u izuzetno lošem stanju i postala je ograničavajući faktor za daljni razvoj ovog područja. Čak i Koridor Vc koji prolazi udaljeno od područja o kome govorimo nije olakšao ovu tešku situaciju. Da napomenemo kako putem Tuzla-Županja dnevno prolazi preko 20.000 vozila što je učinilo ovu dionicu uskim grlom putne infrastrukture i kočnicom daljnjeg razvoja. Koristimo priliku da podsjetimo da je u bivšoj državi bio planiran paralelni pravac koji bi rasteretio glavni pravac kojim je išao koridor sa istoka ka zapadu.
Nije nebitno spomenuti da je država vlasnik najvećeg dijela zemlje kojim bi trasa puta od Beograda preko Tuzle do Žepča i dalje prema Zenici i Sarajevu ,prolazila i dijelom Koridora Vc , te da je i dobar dio tehničke dokumentacije pripremljen i da bi se sve prethodno potrebne radnje zajedno sa rješavanjem pitanja vlasništva vrlo brzo mogao pozitivno riješiti.
Dakle ovim ističemo objektivne pokazatelje i uvjeravanje da se na osnovu pomenutih pokazatelja može sa sigurnošću tvrditi sem razvojnog zamaha i otklanjanju uskog grla u razvojnom smislu ovog regiona može istaknuti i uvjerenje u potpunu isplativost ovakvog projekta što je svakako vrlo snažan motiv za istrajavanje i podršku ovom projektu. Na ovaj način proizvodi iz ovog regiona bi lakše dolazili na tržišta unutar BiH ali i izvan BiH.
Ovim želimo da istaknemo kako smo uvjereni da će i stručni timovi koji budu analizirali i pripremali konačno rješenje, zajedno sa investitorima, uvažiti navedene faktore i predložiti povezivanja Beograda i Sarajeva preko Tuzle što će imati veliki kako značaj za ovu regiju tako i za područje Balkana pa i znatno šire. Nije zanemariva činjenica da značajan dio međunarodnog transposrta i pored svih evidentnih slabosti prolazi ovim regionom.
Ovim ni na koji način ne želimo da umanjimo značaj i drugih pomenutih pravaca i podržavamo svako rješenje koje će doprinijeti razvoju putne infrastrukture u BiH ali uvažavajući sve tražene uvjete nesumnjiva je prednost autoputa koji će prolaziti pravcem preko Tuzle.
GO SBB Tuzla na osnovu navedenog daje punu podršku izgradnji autoputa kroz regiju kojom će se zadovoljiti svi zahtjevani standardi povezivanja Beograda i Sarajeva preko Tuzle.
Press služba SBB-a Tuzla