-
Saopštenje Ministarstva pravosuđa i uprave TK - 13 hours ago
-
Uprava policije MUP TK-a: Pronađeno i oduzeto oko 9 kg droge, jednom licu oduzeta sloboda - 2 days ago
-
BKC Tuzla: Prva repriza predstave za djecu „Pipi Duga Čarapa” u petak 26. aprila - 2 days ago
-
U radnoj posjeti Upravi policije boravili međunarodni policijski atašei i predstavnici delegacije Evropske Unije - 2 days ago
-
Praznik rada: Neradni dani su 1. i 2. maj - 2 days ago
-
O realizaciji Altas Partnerskap programa razgovarano u kabinetu ministra Omerovića - 2 days ago
-
Uprava policije MUP TK-a: Uspješno okončana kampanja “Poštuj život, ne oružje” FOTO - 2 days ago
-
Objavljen Javni poziv za učešće u IMPAKT inkubatoru poslovnih ideja - 2 days ago
-
Otvoren poziv za apliciranje iz Fonda raspoloživog za podršku investicijama iz dijaspore „Lokalni dijasporski investicijski fond“ - 2 days ago
-
Poziv na akciju čišćenja i druženje na obali jezera Modrac u nedelju, 28. aprila - 2 days ago
Šta uraditi ako ste sipali pogrešno gorivo u rezervoar?
Točenje pogrešnog goriva u automobil može biti greška sa finansijski značajnim posljedicama, ali ako postupite hladnokrvno i na vrijeme, trošak i neprijatnosti mogu biti minimalni.
Sipanje pogrešne vrste goriva u rezervoar je omaška koja se ponekad dešava vozačima, naročito ako su dekoncentrisani ili rastrojeni na pumpi. Opasnost od ove greške bila je naročito izražena ranije, dok nije bilo sistema za sprječavanje točenja pogrešnog goriva u automobil, koji na nekim novim modelima nude određeni proizvođači.
Stanete na benzinsku pumpu, u žurbi ste, natočite, platite i tek vam onda podsvijest javi da ste sipali pogrešni vrstu goriva. To je najbolji i ujedno najjeftiniji scenario ovog lošeg filma.
Iako nepisano pravilo kaže da benzinca u koji je sipano malo dizel goriva (do pet posto) možete voziti ako mu naknadno do vrha rezervoara natočite benzin, pa će se sve zajedno pomiješati bez problema, nikako vam to ne preporučujemo, posebno ako imate noviji i moderniji automobil.
Što je automobil noviji i tehnološki savremeniji, po pravilu su mu i dijelovi i motor sofisticiraniji, pa je nužno da sve bude optimalno i prema preporukama proizvođača kako bi se izbjegla šteta.
Stručnjaci upozoravaju da nikako ne startujete motor, nego da izgurate automobil na parking benzinske pumpe i pozovete šlep službu koja će ga odnijeti u servis. Tamo će istočiti gorivo iz rezervoara, zamijeniti filter goriva i problem je relativno jeftino i bezbolno riješen. Međutim, problem je mnogo veći ako shvatite da ste sipali pogrešno gorivo nakon što ste već krenuli sa pumpe i tek onda primijetili promjenu u načinu rada motora.
U tom slučaju motor treba što prije ugasiti, a vozilo kao i u prethodnom slučaju uz pomoć šlep službe prebaciti u servis. Tu je već šteta veća, a ako se poklope nezgodne okolnosti ili ste vozili auto duže, može biti i veoma skupa, što zavisi od konkretnog modela automobila i motora.
Osim ispuštanja goriva, ako se dizel natoči u benzinca, potrebno je očistiti cijeli sistem ubrizgavanja goriva. Obično na motoru ne ostaju trajne posljedice.
Stručnjaci navode da ako benzin sipate u dizelaša, sistem ubrizgavanja, odnosno pumpa visokog pritiska (ili kako se u žargonu kaže Bosch pumpa) izdrži, ali vrlo često izgore karike na klipovima cilindara te nastane znatna materijalna šteta.
Dakle, najbitnije je odmah ugasiti motor kako bi se maksimalno smanjile štetne posljedice omaške koju ste načinili prilikom točenja goriva. (b92)