Da li ste ikad poželjeli da imate neki tekst na majici, a niste uspjeli da pronađete majicu sa tim printom? Ili ste možda poželjeli da imate svoju liniju majica?
U posljednje vrijeme, pojavio se veliki broj domaćih brendova koji potrošačima pružaju neke nove unikatne majice, sa dizajnerskim printovima i tekstom na majici koji je drugačiji od onoga što možemo pronaći u tržnim centrima i prodavnicama industrijske proizvodnje.
Ali, kako bi i vi imali i osnovali jednu takvu liniju majica, potrebno je da prvo malo istražite šta vam je sve potrebno i kako se pokreće taj biznis. A za dobru majicu i print, ipak je bitna savremena digitalna štampa kako vaš brend ne bi imao loš kvalitet i kako bi kupci bili zadovoljni.
Osnivanje i poslovanje modnog brenda vam možda djeluje komplikovano, ali u nastavku teksta ostavićemo za vas neke smjernice kako da pokrenete svoju liniju garderobe.
#1 Određivanje tržišne niše
Korak za stvaranje modnog brenda često proističe iz nekih ličnih razloga. Želite da stvorite nešto što biste vi nosili, a ne uspijevate da pronađete to na tržištu. Ili, prosto, volite to i želite da se bavite sa tim.
Koji god da je razlog, potrebno je i da razmislite o tržištu za koji spremate majice i da se odlučite za tržišnu nišu.
Da li želite da se bazirate samo na jednu nišu, kao što su fitnes majice ili na primjer majice za decu? Odredite kojoj niši će vaše majice pripadati, ali također, možete u vaš brend da kombinujete i više niša.
Za početak bi možda bilo najbolje da krenete sa određenim proizvodima koji će zainteresovati jedan dio potrošača, a kasnije da upotpunjujete vaš brend sa većim brojem različitim artikala i na taj način širite nišu i povećavate broj svojih kupaca, kao i potencijalnih kupaca.
#2 Plan pokretanja biznisa i organizacija poslovanja
U ovoj fazi morate da razmislite o mnogim stvarima koji se tiču vašeg poslovanja, a to su:
Lokacija
Da li radite od kuće ili je potrebno da iznajmite poslovni prostor? Gdje ćete skladišiti vaše proizvode? Da li ćete imati prodajni prostor ili samo proizvodni?
Tim
Da li možete u početku sami da poslujete? Da li su vam potrebni drugi dizajneri, računovođe, proizvodni tim?
Dobro razmislite o svim ulogama i osobama koje su potrebne da budu uključene u ovaj proces i pokretanje jednog ovakvog biznisa. Možda mislite da možete sve sami, ali, ovo nije nimalo lako.
Ukoliko će se prodaja obavljati online, morate da pakujete porudžbine i da ih šaljete. Da li ćete moći sami da radite sve to?
Prodaja
Da li ćete prodavati robu online ili ćete otvoriti štand, radnju ili privremeni pop-up shop? Vodite računa o zakonima, dozvolama, porezima, kao i vašim obavezama koje imate prema kupcima.
Zahvaljujući razvoju tehnologija, online prodavnice su lako dostupne i za kratak vremenski period možete ili naučiti sami ili unajmiti nekoga da vam napravi online prodavnicu.
Prije nego što pokrenete svoj biznis, odlučite se na koji način želite da obavljate prodaju.
Asortiman
Šta sve imate u vašem asortimanu? Koje veličine proizvoda ćete proizvoditi/prodavati? Da li će proizvodi dolaziti u više varijiteta kada su u pitanju boje i oblici?
Također, razmislite i o poklonima. Da li imate majice sa zanimljivim printom koji bi bile super kao poklon dragim osobama ili parovima? Možete u asortiman i uvrstiti i komplet artikle koje uključuju automatski dvije majice.
Marketing
Na koji način planirate da dođete do kupaca? Za početak će to vjerovatno biti vaši bliski ljudi, porodica, prijatelji, kolege i poznanici. Ali, to nije sigurno vaš cilj.
Kako ćete se reklamirati? Dobro razmislite o svim aspektima marketinga. Zahvaljujući društvenim mrežama, danas je mnogo lakše doći do nove publike i možete jeftinije da se reklamirate nego prethodnih godina, ali također, to znači da imate veliku konkurenciju.
Potrebno je da se izdvojite, ne samo sa proizvodima, već sa marketing planom kako biste privukli što veći broj ljudi.
Finansije
Kada pogledate sve potrebne početne troškove i ulaganja, postavite sebi pitanje da li možete samostalno pokrenuti posao ili vam je potrebna pomoć?
Često, opštine raspisuju konkurse za pomoć pri samozapošljavanju, a postoje i crowdfunding platforme gdje možete skupiti novac za pokretanje sopstvenog biznisa.
#3 Proizvodnja
Ukoliko sami ne proizvodite robu, onda morate da pronađete adekvatnog proizvođača i kvalitetne saradnike na ovom polju.
Također, bitno je da dobijete uzorak prije nego što sklopite saradnju. Također, možda će vam vaš dizajn koji ste osmislili za majice izgledati skroz drugačije kada ga vidite na majici.
Ostavite prostora za izmjene i moguće dorade. Sasvim je moguće da neće svaka tehnika štampanja odgovarati dizajnu koji ste planirali, te obratite pažnju na tehnike izrade.
Ako ste prošli sve ove faze i dobili prototip sa kojim ste zadovoljni, onda je potrebno da smislite pakovanje i predstavljanje proizvoda kupcu. Pronađite nešto što će se dopasti kupcu, a neće odudarati od vašeg brenda i načina poslovanja.
Pored toga, potrebno je da pakovanje bude i bezbijedno za transport vašeg proizvoda.
Kada ste riješili sva pitanja i nedoumice, možete da počnete sa proizvodnjom i sa prodajom vaših proizvoda. Zapamtite, dobar dizajn i različitost je ono što može da vas istakne od drugih i da vam osigura uspjeh i prepoznatljivost.
Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i da ćete biti uspješni ukoliko se odlučite za ovaj korak i pokrenete sami svoju liniju majica.
Avokado.rs / foto https://www.pexels.com/