-
Održana 21. redovna sjednica Skupštine Tuzlanskog kantona - 57 mins ago
-
Obavještenje: Stipendiranje učenika i studenata - 23 hours ago
-
Uprava policije MUP TK-a: Rasvijetljeno KD Zloupotreba znaka za pomoć i opasnost - 23 hours ago
-
Objavljen Javni poziv za dodjelu sredstava za subvencioniranje troškova sanacije zajedničkih dijelova zgrada - 1 day ago
-
Premijer Halilagić u Gračanici: Tuzlanski kanton mora jedinstveno djelovati - 1 day ago
-
Potpisan Aneks Sporazuma o platama u ustanovama kulture TK - 1 day ago
-
Objavljen Javni oglas o opterećenju zemljišta pravom građenja na lokalitetu Poslovne zone „Kreka Sjever“ u Tuzli putem javnog nadmetanja – licitacije - 1 day ago
-
Svjetlo pobjede i poruke Bedra u srcima džematlija Poturmahalske džamije u Gornjoj Tuzli - 2 days ago
-
Infografike o herojima odbrambeno-oslobodilačkog rata - 2 days ago
-
Vraćanje uloženog kroz projekte korisnicima lovišta - 2 days ago
Kad škola zamiriše na vanilu
Rijetko ko se od nas ne sjeća priča o nastavnim časovima Domaćinstva.
Neki su to i sami iskusili i sa radošću se sjećaju kako su u školi pekli kolače, mijesili hljeb i kuhali jednostavna jela.
Na tim časovima se šilo, plelo, izrađivali se jednostavni dekorativni predmeti i sticala se osnovna znanja o kulturi stanovanja, ishrane, održavanja higijene, itd. Poštovali su se principi rodne ravnopravnosti, podizala se ekološka svijest kod učenika, sticala se znanja o racionalnom trošenju namirnica i zdravoj ishrani. Razvijane su vještine kao što je spretnost, preciznost, brzina i tačnost. Naravno, ovaj nastavni predmet razvijao je i kreativnost kod učenika i pripremao ih za svakodnevni i praktični život.
Učenici su u procese bili uključeni u punom kapacitetu i tako su postajali kreatori novih i dobrih ideja. Roditelli su bili oduševljeni i direktno
uključeni u nastavne aktivnosti. Nabavljali su namirnice, sirovine, materijale za reciklažu i sve što je bilo potrebno za što sadržajniji rad.
A onda je neko rekao NE!!! IDEMO U REFORME I TI SADRŽAJI NAM NISU POTREBNI U ŠKOLAMA.
Domaćinstva, kao nastavnog predmeta već godinama nema u našim školama,a u malom broju škola se izvodi kao vannastavna aktivnost.
A onda su učenici iz OŠ “Ivan Goran Kovačić” Gojević, Fojnica rekli DA!!!
Oni zajedno sa nastavnicima, stručnim saradnicima, UNICEF-om BiH i Genesis Project-om, u okviru UPSHIFT projekta, prije više od godinu i po dana odlučili da osnuju sekciju DOMAĆINSTVO.
Inicijativa je potekla od učenika jer je UPSHIFT inovativni program za adolescente, nastao u UNICEF-ovoj Kancelariji za inovacije, koji osnažuje mlade da postanu aktivni društveni inovatori i preduzetnici.
UPSHIFT program ih podstiče da prepoznaju važnost sticanja neophodnih životnih vještina.
Pratili smo inicijative mladih iz OŠ”IVAN GORAN KOVAČIĆ” GOJEVIĆ, pomogli im da uobliče i ostvare svoje ideje, opremili im kabinet Domaćinstva i škola je počela da miriše na svježe pečen hljeb, med i vanilu.
Učenici prave složence od paprika, tjestenine, krompira i luka, pripremaju žitarice sa bademima, kakaom i voćem. Spomenućemo i predivne palačinke sa prelivom od meda te jednostavna narodna jela kao što su krompiruša, razna variva i tako redom.
Sekcija DOMAĆINSTVO sarađuje sa Udrugom ”Fojničke žene” čije članice su obučavale mlade jednostavnim radnjama krojenja, šivanja i izrade jednostavnih odjevnih predmeta.
Eto, tako malo je bilo potrebno da se razviju ideje, uspostavi saradnja i da se prepozna važnost osnovnih životnih vještina.
Nastavnici i stručni saradnici su maksimalno uključeni u rad ove sekcije a školom se šire mirisi začina, delicija, vrućeg kruha i medenih palačinki. Školom se širi i ljubav kad učenici peku kolačiće i kiflice koje sa puno ljubavi daruju Domu za starije osobe “NATUR OAZA” pa štićenici ovog Doma, nakon scenske dramatizacije književnog djela “Bajka o ribaru i ribici”, uživaju u kolačićima i slasnim kiflicama te gledaju
Bajku o učenicima OŠ “IVAN GORAN KOVAČIĆ” GOJEVIĆ, FOJNICA.
UPSHIFT je inovativni program kreiran u sklopu UNICEF-ove Kancelarije za inovacije koji se od 2019. godine realizuje u Bosni i Hercegovini. Od 30 do 50 učesnika UPSHIFT programa, u malim timovima (3 do 5 osoba), radi sa svojim mentorima kroz radionice te tako usvaja znanja i vještine neophodne za rješavanje problema, kritičko razmišljanje i angažman u svojim lokalnim zajednicama. Mentori timova su nastavnici, pedagozi, psiholozi i druge odrasle osobe, koje su obučene za korištenje UPSHIFT metodologije u radu sa mladima.
Početkom decembra nas očekuje prvi BiH UPSHIFT, na kojem će učestvovati 12 timova iz cijele BiH.
Azra Talić, profesor psihologije i pedagogije
Genesis Project