Za Srebrenicu, Žepu, Goražde i Bihać helikopteri i avioni zrakoplovstva Armije Republike Bosne i Hercegovine bili su jedina nada i spas. Pored tih letova napravljeno je još na hiljade drugih letova kao podrška pješadijskim jedinicama ARBiH. Ipak ovi letovi za enklave imali su jednu drugu dimenziju, onu humanu i empatijsku.
Let za Žepu 7. maja 1995. godine završio je tragedijom, pogibijom kompletne posade helikoptera, pilota Džemala Malkića i Envera Čokića, kao i letača tehničara Izeta Džambića. Tada su poginula i tri ljekara, dr. Sead Halilović, dr. Husein Halilović i dr. Muhamed Deljković. Također, poginula su i šestorica putnika, a deset ih je teže ili lakše povrijeđeno.
Obilaskom spomen obilježja i mezarja dva pilota Armije BiH sa prostora grada Tuzle, odnosno, pilota Džemala Malkića i letača tehničara, Izeta Džambića, Zlatni ljiljani Tuzle su nastavili ispunjavati svoj emanet i obavezu sjećanja na svoje hrabre saborce.
U jutarnjim satima na mezarju Tušanj obišli su mezar svog saborca Džemala Malkića a nedugo zatim i mezar Izeta Džambića u Dobrnji u prisustvu članova porodice, saboraca i predstavnika Udruženja “Zračni most”.
Predsjednik Udruženja zrakoplovaca”Zračni most”, Izudin Maleškić je istakao da sjećanje na 7.maj 1995 godine i tragičnu pogibiju pilota Armije RBiH treba čuvati od zaborava na sve moguće načine, jer kako je kazao ne smiju se nikada zaboraviti hrabri ljudi koji su dopremali hranu, sanitetski materijal I ostale potrepštine okupiranim područjima, te da su to činili helikopterima kada je svaki let bio iznimno opasan po život.
Predsjednik UDNP Zlatni ljiljan iz Tuzle Edin Haračić je ovom prilikom na svim okupljanjima ponovio isto, a to je da Udruženje Zlatnih ljiljana Tuzle nikada neće zaboraviti zasluge svojih najhrabrijih sinova i kćeri te da su ova sjećanja i posjete mezarjima, samo nastavak planskih posjeta svim zlatnim ljiljanima Tuzle koji su dali svoje živote u odbrani Bosne i Hercegovine tokom cijele godine.
Za Srebrenicu, Žepu, Goražde i Bihać helikopteri i avioni zrakoplovstva Armije Republike Bosne i Hercegovine bili su jedina nada i spas. Pored tih letova napravljeno je još na hiljade drugih letova kao podrška pješadijskim jedinicama ARBiH. Ipak ovi letovi za enklave imali su i jednu drugu dimenziju, onu humanu i empatijsku.
Treba svakako napomenuti da je ovaj let u kojem su poginuli zlatni ljiljani Tuzle, pilot Džemal Malkić i letač tehničar, Izet Džambić, bio i zadnji let za enklave u istočnoj Bosni.
Pored ovih mezara svojih saboraca Zlatni ljiljani Tuzle su prije par dana obišli i mezar Bajrama Zenunija heroja odbrane releja “Opaljenik” na Vlašiću, koji je poginuo 1.maja 1992.godine braneći Relejnu stanicu Vlašić, a koji je kasnije posthumno odlikovan najvećim ratnim priznanjem “Zlatni ljiljan”.
Građani Bosne i Hercegovine i danas pamte njegovo posljednje javljanje u Dnevnik tadašnje Televizije Sarajevo, kada je rekao da je posada ove važne relejne stanice za prijenos televizijskog programa napadnuta, a u očekivanju pregovora javljanje je prekinuto zbog novog napada vojnika bivše JNA.
R.T