U sklopu 6.Međunarodnog festivala umjetsnosti mladih “Kaleidoskop” organizovana je radionica turske umjetnosti slikanja po vodi “Ebru”. Radionica je privukla veliki broj građana svih uzrasta. Svi su imali želju naučiti nešto novo, te naučeno primjeniti i naslikati nešto jedinstveno i maštovito. Radionica je trajala dva dana (subota i nedjelja), a sva čarolija ebrua odvijala se u Ateljeu “Ismet Mujazinović”, našeg dobro poznatog tuzlanskog slikara.
Radionicu Ebrua je vodio Elvis Hajdarević, koji je rođen 1983.godine u Tuzli, trenutno nastanjen u Sarajevu, gdje je diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti. Ovom umjetnošću bavi se već deset godina, a pored ebrua bavi se i zidnim slikarstvom, a njegova najveća ljubav je islamska kaligrafija. Član je udruženja umjetnika “Elif” od njegovog osnivanja i do sada je imao veliki broj grupnih izložbi i radionica što u BiH, tako i van zemlje, gdje su učesnici sa velikim oduševljenjem pratili njegov rad i savjete, a sve to u sklopu aktivnosti udruženja umjetnika “Elif”.
Ebru je umjetnost slikanja po površini vode. Ebru umjetnost se u početku koristila u uvezivanju knjiga, dekorisanju papira i predmeta, i kao bordura na slikama i levhama. Kako se sve više razvijala, ebru umjetnost sve je više dobijala izgled zasebne umjetnosti, tako da su umjetnici počeli sa ukrašavanjem prostorija i enterijera apstraktnim ebru slikama, te je tako ebru postao zaseban dio islamske umjetnosti.
Ebru umjetnost je specifična i po tome da se ne mogu izraditi dvije identične slike. Neki veliki filozofi i mislioci su smatrali, kako je Ebru zapravo odsjaj čovjekove duše.
Porijeklo ove umjetnosti veže se za drevno Kinesko bojenje papira poznato još kao i sumingaši. Suminagaši je tehnika bojenja papira tako što se po površini vode nanose tinte raspršivanjem ili kapanjem, a slika se na papir prenosi polaganjem papira na površinu vode sa koje se boje lijepe na papir, i time ostaju na istom.
Dolaskom ebru umjetnosti na prostore Turske počinje novo doba ebrua, i u Turskoj ebru dobija svoju konačnu formu i podjelu na vrste ebru umjetnosti. Nakon dolaska ebrua u Tursku, turski su umjetnici dugo koristili način izrade preuzet od iranaca, da bi se kasnije počelo sa zamjenom materijala i boja, što je rezultiralo sa nastankom turskog tradicionalnog ebrua.
GALERIJA SLIKA
(aktuelno.ba/Foto-Faruk Imamović)