Radi razmatranja pitanja koja su od značaja za rad notara, koji kao povjerenici Općinskog suda u Tuzli postupaju u ostavinskim predmetima, u organizaciji Općinskog suda u Tuzli danas je održan sastanak sa notarima sa područja Tuzle. Sastanku su pored predstavnika Suda prisustvovali notari Senada Kovačević, Jadranka Škarica, Koval Azra, Muhamed Muhamedbegović i Alma Miraščić, te pomoćnica gradonačelnika za opću upravu i zajedničke poslove Grada Tuzla Asja Kravić.
Povod organizovanja sastanka bio je rezultat analize Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine o ostavinskim predmetima u Bosni i Hercegovini, koji je pokazao nastavak trenda porasta broja neriješenih ostavinskih predmeta kod notara, koji u istim postupaju kao sudski povjerenici. Vijeće je od sudova tražilo da identifikuju ključne probleme u radu notara koji utiču na dužinu trajanja postupaka i utvrdne mjere za prevazilaženje identifikovanih problema.
Na sastanku je predsjednik suda dr.sc.Muhamed Tulumović prezentovao analizu broja neriješenih ostavinskih predmeta po godinama i notarima i istakao da je evidentno da je broj neriješenih predmeta u odnosu na period kada su predmeti rješavani u sudu veći za oko 2.500 predmeta, te da je Sud otvoren da pruži podršku notarima u radu i iznalaženju modaliteti za unapređenje efikasnosti.
Notari su iznijeli probleme sa kojima se susreću u radu, razmijenili iskustva o pojedinim pitanjima. Kao ključni razlog dugog trajanja ostavinskih postupaka, odnosno nerješavanje istih notari su istakli veliki broj raseljenih lica koja borave u inostranstvu i nemogućnost uručenja poziva za rasprave, a zbog netačnih ili nedovoljnih adresa nasljednika. Istaknuto je da je na rad notara u postupanju u ostavinskim predmetima u značajnoj mjeri uticala pandemija uzrokovana virusom COVID-19, jer veliki broj građana koji živi u inostranstvu nije mogao putovani u Bosnu i Hercegovinu.
Nakon detektovanja ključnih problema u radu notara koji utiču na dugo trajanje ostavinskih postupaka, što prouzrokuje povećanje broja neriješenih ostavinskih predmeta kod suda, definisano je 13 konkretnih mjera za prevazilaženje identifikovanih problema. Neke od mjera su obaveza notarima da odmah nakon prijema ostavinskog predmeta obavijeste stranke o pokretanju ostavinskog postupka, te dostave sudu izvještaj o razlozima nerješavanja starijih ostavinskih predmeta.
Gradska uprava grada Tuzla, služba za Opću upravu će izvršiti koordinaciju aktivnosti sa svim matičarima, kako bi se upotpunio sadržaj smrtovnica sa dodatnim sadržajem, tačnim adresama nasljednika, kontakt brojevima telefona, JMBG, te drugim relevantnim podacima. Zemljišnoknjižni ured i Služba za katastar Grada Tuzla će na zahtjev notara i nasljednika u što kraćem vremenskom roku izdavati potrebnu dokumentaciju, zaključci su sa održanog sastanka, saopćeno je iz Općinskog suda.