Zbog učestalih saobraćajnih nesreća koje rezultiraju teškim ozljedama i smrtnim slučajevima, predsjednik BOSS-a Mirnes Ajanović traži izmjenu Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH u cilju oduzimanja automobila, motora i drugih vozila u slučaju drastičnog kršenja ograničenja brzine.
Evidentno je da postojeća prekršajna zakonska regulativa ne može spriječiti ugrožavanje bezbjednosti pješaka i vozača zbog divljanja pojedinaca na putevima i gradskim ulicama, te je neophodno u cilju zaštite građana primijeniti adekvatnu praksu savremenih država. Kolegij tuzlanskog Vijeća je usvojio da se u dnevni red Vijeća uvrsti inicijativa Mirnesa Ajanovića, kojom će se od Vijeća ministra i Parlamentarne skupštine BiH zahtijevati zakonska izmjena u cilju oduzimanju prevoznog sredstva na licu mjesta u slučaju prekoračenje brzine od preko 80 km/h od dozvoljene, te prodaju istog putem licitacije i usmjeravanje novčanih sredstva za zbrinjavanje socijalno ugroženih građana.
Takođe, zatražiće se oduzimanje vozila i u ostalim slučajevima divljanja na cestama, kao što su suludo nadmetanje vožnjom u suprotnom smjeru i prolaskom velikom brzinom kroz crveno svjetlo, te u svim sličnim okolnostima ugrožavanja bezbjednosti građana u saobraćaju, istakao je predsjednik BOSS-a Mirnes Ajanović.
U prilogu se dostavlja i prijedlog inicijative Mirnesa Ajanovića.
Muamer Dedić, Press BOSS-a
AKTUELNO.BA
– Prijedlog tačke dnevnog reda za prvu narednu sjednicu OV Tuzla
Obrazloženje
Inicijativa za izmjenu Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH u cilju oduzimanja vozila (automobila, motora i sl.) u slučaju drastičnog kršenja ograničenja brzine
Učestale saobraćajne nesreća koje rezultiraju teškim ozljedama i smrtnim slučajevima, kao i posljednja saobraćajna nesreća u Tuzli, u kojoj su život izgubile tri osobe, a koja je rezultat vožnje velikom brzinom, ukazuje na neophodnost izmjene zakonske regulative, odnosno izmjenu sankcija za prekoračenje ograničenja brzine, a posebno sankcija za prekoračenje brzine preko 50 na sat, koje je do sada bilo sankcionisano samo sa novčanom kaznom izricanja zaštitne mjere upravljanja vozilom na određeni vremenski period, ili oduzimanjem vozačke dozvole.
Međutim, to očito nije dovoljno, jer smo svjedoci da se vozi izrazito velikim brzinama pa i preko stotinu kilometara na sat od dozvoljene i u naseljenim mjestima, te je potrebno primjeniti praksu zemalja EU ali i drugih zemalja, kao što je to urađeno u Švicarskoj, gdje je za prekoračenje brzine od preko 80 km/h od dozvoljene zakonom propisano oduzimanje prevoznog sredstva na licu mjesta, i prodaja istog putem licitacije, a novac se usmjerava u državni budžet.
Izmjenom zakona u naprijed navedenom smislu, da se oduzima vozilo u slučaju prekoračenja brzine od preko 80 km/h od dozvoljene, sigurno je da bi se u potpunosti promijenilo stanje bezbjednosti u saobraćaju na bolje, jer bi za razliku od dosadašnje prakse, gdje bi vozač koji napravi sličan prekršaj nastavljao dalje sa vožnjom do izricanja zaštitne mjere u postupku koji traje više mjeseci pa i godinu dana, pa i u slučaju izricanja mjere vozeći vozilo bez vozačke, sada imali situaciju da bi se takvim vozačima odmah na licu mjesta naložilo da izađu iz vozila, da se upute na taxi prevoz ili najbližu autobusnu satnicu, a vozilo bi se nepovratno oduzelo, uz obavezu dodatnog plaćanja kazne za prekršaj, dok bi se dobijana novčana sredstva od prodaje vozila usmjerila za zbrinjavanje socijalno ugroženih građana.
Takođe, neophodno je izmjenom zakona na isti način sankcionisati i lica koja upravljajući vozilom suludim nadmetanjem očigledno namjerno vrše prolazak velikom brzinom kroz crveno svjetlo i voze u suprotnom smjeru, sve po filmskom “uzoru” “Brzi i žestoki”, kao i lica koja očiglednom zloupotrebom vozila na sličan način vrše radnje divljanja po ulicama koje rezultira ugrožavanjem učesnika u saobraćaju, a posebno ako su u izrazito alkoholisanom stanju ili pod dejstvom drugih opijata.
Potrebno je u okviru ove tačke dostaviti pisani izvještaj o istrazi u vezi saobraćajne nezgode u Tuzli od 12. 08. 2014. godine, kao i informaciju o stradaloj građanki, jer još uvijek u javnosti nije prezentirano o kome se radi, i da li je izvršena dženaza/sahrana iste.
Dostaviti:
– članovima kolegija OV
– vijećnicima OV Tuzla
Predsjednik kluba vijećnika BOSS-a
Mirnes Ajanović