-
U toku radovi na čišćenju korita rijeka Jale i Soline - 4 mins ago
-
Ministar Gazdić u radnoj posjeti biblioteci Behram-beg - 15 hours ago
-
MUP TK: Održan okrugli sto „Nacrt zakona o oružju i municiji TK“ - 19 hours ago
-
Održana konferencija za novinare povodom 15. tuzlanskih neuroloških susreta - 22 hours ago
-
FZZZ: Javni poziv „Tražim poslodavca 2024“ biće otvoren od 13. do 15. maja - 22 hours ago
-
Tokom vikenda iz saobraćaja isključeno ukupno 31 vozač, izdato 176 prekršajnih naloga - 22 hours ago
-
Poziv na info sesiju „Dijaspora invest“ koju organizuje USAID u suradnji sa Gradom Tuzla - 22 hours ago
-
Predložena mjera pritvora za Zekerijaha Smajića (54) nastanjenog u Tuzli - 23 hours ago
-
Održana vanredna sjednica Vlade TK - 23 hours ago
-
Odgađa se akcija čišćenja dijela obale jezera Modrac - 23 hours ago
Kompjuterskom igricom protiv demencije
Igrica za vježbanje mozga, koja smanjuje rizik od razvoja demencije za 29 odsto, prva je linija odbrane od ovog poremećaja, rezultati su desetogodišnjeg istraživanja.
Kod ispitanika koji su završili 15 ciklusa ove kompjuterske igrice u posljednjih deset godina utvrđena je šansa od 5,9 odsto za razvoj demencije.
Što osoba više igra igricu, rizik postaje sve manji, kažu naučnici, piše “Dejli mejl”.
“Vježba brzine obrade podataka rezultovala je smanjenjem rizika od demencije u periodu od deset godina u prosjeku za 29 odsto u odnosu na kontrolne parametre”, rekao je autor projekta DŽeri Edvards sa Univerziteta Južne Floride.
On je dodao da je potrebno ispitati koliko je potrebno vježbati da bi se dobili najbolji rezultati.
Ova igrica poznata pod nazivom “Dvostruka odluka”, a funkcioniše tako što se od igrača traži da fokusira pažnju na centralni predmet, kao što je automobil. Igrač prati ili gleda u ekran sa centralnim predmetom, a tu su i periferne distrakcije kao što je drugi automobil.
Igrač mora da ostane fokusiran na centralni predmet. Kako igra odmiče, predmeti na ekranu se pokreću brže ili postaju manji.
Kasnije se pojavljuju i druga ometajuća vozila kako igra postaje složenija.
Pokazalo se da igra drži mozak “oštrim” i aktivnim, iako nije sasvim jasno kako.
U istraživanju su učestvovale 2.802 zdrave odrasle osobe stare u prosjeku 74 godine na šest mjesta u SAD.
BHRT