Kako je uspio Džek Ma: Iz siromašne provincije do vrha svijeta!

Džek Ma, osnivač Alibabe, i jedan od najbogatijih ljudi u Kini i na svijetu, najavio je plan povlačenja iz kompanije koju je osnovao prije dvadesetak godina.

Ma će ostati upamćen kao jedan od najvećih poduzetnika današnjice, odnosno čovjek koji je bez novca, veza, pa čak i bez tehničkog predznanja, napravio jednu od najvećih svjetskih kompanija.

Vrijednost kompanije za online trgovinu Alibaba procjenjuje se na 420 milijardi dolara, a njegovo lično bogatstvo na 40 milijardi dolara.

Ma je odrastao u siromaštvu, ali je već kao dječak pokazivao nevjerovatan entuzijazam. Njegov san je bio da postane profesor engleskog jezika. Kao dječak, kako bi usavršio engleski jezik, vozio se na biciklu do hotela Hangzou, gdje je strancima nudio usluge turističkog vodiča. Tokom tura je razgovao s njima i tako usavršavao jezik.

 

Nakon toga je dva puta pokušao da upiše fakultet – bezuspješno, a ujedno su ga odbijali na desetinama poslova na koje je konkurisao.

Između ostalog, odbijen je i na konkurs za posao u restoranu brze hrane KFC. Na posao u restoranu je konkurisalo 24 ljudi, i svi su primljeni osim Maa.

Bez novca i ikakvih veza koje bi mu olakšale put do poslovnih rezultata, Ma se okrenuo obrazovanju.

Nakon što je upisao Učiteljski fakultet u Hangzou iz trećeg pokušaja da studira, diplomirao je 1988. godine i ponovo počeo da konkuriše na poslove. Nakon brojnih odbijanja, počeo je da radi kao profesor engleskog jezika na lokalnom fakultetu, za platu od samo 12 dolara mjesečno.

Prvi susret s internetom

Prvi susret sa internetom Ma je imao 1995. godine, kada je otputovao u Sjedinjene Američke Države. Iako nije imao nikakvog znanja iz računarske tehnologije i kodiranja, započeo je posao prevođenja i pomagao jednoj kineskoj firmi oko online plaćanja.

Tada je shvatio potencijal interneta i donio odluku da osnuje internet kompaniju u Kini.

Prva dva pokušaja osnivanja biznisa su mu propala. Ali, četiri godine kasnije, Ma je okupio 17 prijatelja u svom stanu i ubijedio ih da je ulaganje u njega i njegovu viziju kreiranja online kompanije pod imenom „Alibaba“ dobra ideja.

Ideju za njeno ime Ma je dobio dok je sjedio u jednom kafiću u San Francisku.

„Alibaba i četrdeset razbojnika“ su mu poslužili kao ispiracija da tako nazove kompaniju koja će otkriti potencijal malih i srednjih preduzeća ne samo u Kini, već na globalnom planu.

Privukao velike investitore

Sajt koji je osnovao, naime, dozvoljavao je prodavcima da prave liste raspoloživih proizvoda koje su kupci mogli direktno naručivati.

Nije prošlo mnogo vremena, a sajt je počeo privlačiti korisnike širom svijeta. Do oktobra 1999. godine ova kompanija je od Goldman Sachsa prikupila 5 miliona dolara, a od SoftBanka, japanske telekomunikacione kompanije, 20 miliona dolara.

Alibaba je kasnije proiširila posao i na druge oblasti i postala jedna od vodećih svjetskih kompanija.

Alibaba je Mau donijela izuzetno bogatstvo, ali je on ostao vjeran hobijima koje je imao i kada je bio daleko manje bogat.

Njegovi prijatelji kažu da se nije promijenio, te da i dalje uživa u čitanju i pisanju kung fu fikcije, igranju pokera, meditaciji i vježbanju tai čija. Takođe se aktivno zalaže za očuvanje životne sredine.

Nekoliko savjeta Džeka Maa:

Misli unijapred

Ma kaže da nije postao uspješan zato što je danas radio dobro, već zbog sna od prije 20-ak godina kome je ostao vjeran.

Očekuj neočekivano

Ma kaže da je život poput kutije čokolade, citirajući jedan od svojih omiljenih filmova – Forest Gamp: Nikada ne znaš šta ćeš dobiti.

Ne trebaju ti veze da bi postigao uspjeh

Ma nije imao bogatog oca ili ujaka, a Alibaba je počela sa radom iz njegovog stana u Hangzou. „Sve što imamo su kupci koji nas podržavaju“, naveo je jednom prilikom i dodao: To je i više nego dovoljno.

Fokusirajte se na mušterije, ne na konkurenciju

Samo budale pokazuju agresiju prema svojoj konkurenciji. Ako sve tretirate kao svoje neprijatelje, svi će postati vaši neprijatelji. Kada se takmičite sa drugima, pokušajte da izbjegnete da ih mrzite. Mržnja vas može uništiti. Takmičenje je kao igranje šaha. Ako izgubite, uvijek imate drugu rundu. Nema poente u borbi.

Razlika između lidera i uposlenika

Razlika između lidera, vođe neke kompanije i uposlenika je sljedeća: Uposlenik obično zna više o samoj materiji od lidera i ima bolje tehničke sposobnosti.

No, onaj ko vodi kompaniju treba da ima jasnu viziju razvitka biznisa mnogo godina unaprijed. On mora imat odlučan karakter i istrajnost da izdrži ono što običan zaposleni ne bi mogao. Lider treba biti u stanju da se nosi sa udarima nesreće i neizbježnim propustima.

Dobrog lidera odlikuju jasna vizija, istrajnost i jaka volja.

Da bi promijenio svijet, ulaži u mlade

„Pomažite malim ljudima. Zato što će mali ljudi postati veliki. Mladim ljudima ćete posijati sjeme u um i kada odrastu, oni su ti koji će promeniti svijet“, smatra Ma.

Nikad ne odustaj

Možda njegova najpoznatija zabilježena misao je „Nikada ne odustaj. Danas je teško, sutra može biti još teže, ali prekosutra će zasijati sunce.“

Autor: BiznisInfo

Komentari

Komentara