Iskoristite stres kao pokretno gorivo

Vrijeme je da pokušate izaći na kraj sa stresom na zdrave načine, gdje ćete ga koristiti kao pokretno gorivo, a ne kao nešto što vas usporava i uz to šteti vašemu zdravlju.

Dobro se oznojite

Fizička aktivnost i tjelovježba uvelike pomažu u obračunavanju  sa stresom. Evolucijski nam je dano da mobiliziramo energiju nastalu uslijed stresa. Cjelodnevno sjedenje za računalom i premalo kretanja nije naše prirodno stanje. Ukoliko znate da vas očekuje stresan dan, u svoj raspored uključite tjelovježbu; trčanje, zumbu, yogu…

Usredotočite se na rješenje

Umjesto da se fokusirate na problem i emocije koje zbog tog problema imate, usredotočite se na mogućnosti rješavanja problema. Napišite na komad papira sva moguća rješenja i križajte sve te male korake redom kako ih ispunjavate. Poanta je da si vizualno predočite male napretke i osvijestite činjenicu da svaki problem ima rješenje.

Dobro se nasmijte

Ljudi koji pozitivno gledaju na život – lakše se nose s problemima i stresom. Smijeh pomaže u smanjenju trajanja tjelesne reakcije na stres, a ujedno i povećava razinu endorfina zbog kojega se osjećamo dobro. U stresnim situacijama slobodno posegnite za smiješnim video klipićima ili vicevima.

Prebrojite svoje blagoslove

Zahvalnost vas neće riješiti stresa, ali će vas smiriti! Ljudi koji se prije spavanja usredotočuju na stvari na kojima su zahvalni – manje brinu i manje su anksiozni, dok im je kvaliteta sna puno bolja nego kod onih koji ne vježbaju zahvalnost. Prije spavanja nabrojite pet stvari na kojima ste danas zahvalni (lijepo vrijeme, završen projekt, zdravlje i sl.)

Priuštite si masažu

Masaža ne samo da nas rješava tjelesne napetosti, nego čini čuda i po pitanju tjeskobe koja se javlja uslijed stresa. Određene tjelesne točke povezane su s mozgom koji pritiskom na njih vrlo pozitivno reagira i opušta se. Možete se sami izmasirati, zamoliti partnera ili otići kod profesionalca.

Jedite voće i povrće

Istraživanja su pokazala da su ljudi koji jedu sedam porcija voća i povrća na dan, sretniji od onih koji to ne čine. Što više dobre hrane jedete, veće su šanse da ćete se dobro i osjećati te lakše nositi sa stresnim situacijama, jer će kemija u organizmu odraditi svoj važan posao.

(gloria.hr/Hayat/Foto: Ilustracija)

Komentari

Komentara