Biznis na kojem su braća Mamić zaradili milione

Spread the love
Menprom

U kontekstu jutrošnjeg uhićenja Zdravka Mamića i njegovih suradnika podsjećamo na priču o zastupanju igrača od strane davno osnovane agencije.
Mamić Sport Agency (MSA) osnovana je u julu 2000. kada se Zdravko Mamić počeo baviti menadžerstvom, zastupajući brojne (uglavnom mlade i talentirane nogometaše) u pregovorima s klubovima prilikom transfera i/ili produženja ugovora.

Reha Centar

U aprilu 2006. iz sudskog je registra izbrisana, a nakon toga je osnovana agencija ASA International s kojom, za razliku od ove prve, Zdravko Mamić nije imao formalno-pravne veze. Tim osnivanjem agencije Mamić je pokušao izbjeći dovođenje u sukob interesa s obzirom da je niz godina u Dinamu na rukovodećim funkcijama.

Međutim, u rad agencije ASA International Mamić je itekako bio upućen, s obzirom na obiteljske i poslovne veze – u istoj su djelovali njegov sin Mario Mamić te Nikky Vuksan, svojedobno zaposlenik u ugašenoj MSA.

Milijunske provizije
U vrijeme dok je Mamić gazdovao u klubu, Dinamo je prodao igrača u inozemne klubove za ukupni iznos veći od 100 milijuna eura. O tome se službeni podaci ne mogu pronaći jer iz Dinama takve stvari gotovo u pravilu taje, opravdavajući to poslovnom tajnom.

Većinu od tih transferiranih igrača zastupale su Mamić Sport Agency ili ASA International, ovisno o kojem je razdoblju riječ. U ovoj potonjoj igrače je zastupao Mario Mamić, a neki od nogometaša kojima je bio (ili još uvijek jest) menadžer Mamićev sin su Luka Modrić, Dejan Lovren, Šime Vrsaljko, Ognjen Vukojević, Domagoj Antolić, Arijan Ademi i brojni drugi.

Silno veliku nervozu Zdravko Mamić je pokazao na božićnom domjenku u Dinamu 2010. godine kada ga je novinar Borut Šips upitao za nezakonite menadžerske poslove njegovog sina. Umjesto normalnog odgovora, uslijedila je bujica uvreda iako je Zakon o sportu prilično jasan i s njime se kosi ono što su Mamići radili. Preciznije rečeno, nisu mogli istovremeno Zdravko Mamić biti na upravljačkoj funkciji u Dinamu i njegov sin Mario u menadžerskoj ulozi kod prodaje igrače, a bili su. Štoviše, nastavili su po svom.

Dobro uhodani biznis
Cijeli posao funkcionirao je tako da se prvo kroz Dinamo, a zatim i kroz reprezentaciju Hrvatske igračima podigne cijena do trenutka kad uslijedi skupa prodaja renomiranim europskim klubovima od koje Mario Mamić zaradi menadžersku proviziju.

Najnoviji primjer u kojem Zdravko Mamić službeno nije, a njegov sin Mario jest službeno zastupao hrvatskog nogometaša u lukrativnom transferu jest prelazak Matea Kovačića iz Intera u Real Madrid, kada je Mamić mlađi s čelnicima Reala pregovarao kao jedan od Kovačićevih menadžera.

aktuelno.ba

Komentari

Komentara